Allerede solgt like mye som i fjor

Sesongkortsalget for 2017 går unna. Allerede før årsskifte er tallene fra 2016 tangert!

Annonse:

I går tangerte vi sesongkortsalget for 2016! Det betyr at per 29/12 så har vi solgt like mange sesongkort til 2017 som vi klarte totalt til sesongen som ble avsluttet for et par måneder siden.

- Salget har gått veldig godt før jul i år, og vi vil takke alle som har kjøpt sesongkort så langt, sier Leder for privatmarkedet i Vålerenga Fotball AS, Morten Nydal.

Så langt har 2097 personer kjøpt sesongkort, og Nydal er positiv: Alle tribunekonseptene selger godt.

- Vi ser at samtlige tribunekonsept har fått en god salgsstart. Det gleder oss, for vi har jobbet svært grundig med å lage tribunekonsept som treffer vårt publikum og forskjellige type supportere, forklarer Nydal.

Les mer om de nye tribunekonseptene på vifsesongkort.no

Mest populær blant sesongkortkjøperne er Supporter. Sesongkortet for de som skal stå i Bendit på Ullevaal og på Supportertribunen i sør på ny stadion.

- Vi har så langt solgt 839 Supporter, hvorav 150 er under 25 år. Det betyr at vi har de aller mest ivrige på plass, samtidig som vi vet at en god del av de som skal stå her neste år fortsatt ikke har kjøpt, sier Nydal.

Bestill sesongkort Supporter her

Begynner å haste med faste plasser

Svært populær er også Patriot. Sesongkortet for de som skal holde til midt på gamle Vestbredden på Ullevaal, og utgjøre hjertet på Vålerengatribunen på langside øst på vår nye stadion.

- Hele 660 har kjøpt sesongkort her, og det tilsvarer snart halvparten av kapasiteten på dette feltet på ny stadion. Det betyr at det begynner å haste med de aller beste faste plassene her, sier Nydal.

Bestill sesongkort Patriot her

På motsatt side har 203 personer sikret seg sesongkortet Hovedtribunen, som gir faste plasser på Telenor på Ullevaal og på den majestetiske hovedtribunen langside vest på ny stadion. I midten her finner vi Vålerenga Premium, som på ny stadion gir tilgang til et stort lokale med utvidet servering.

- Vi er veldig fornøyde med at 154 sesongkortholdere har valgt Vålerenga Premium, som er vår splitter nye folke-VIP. Siden dette er et helt nytt konsept var vi spente på mottagelsen, men den har vært meget god. Det kommer etter all sannsynlighet til å bli fullt her, da dette også er et attraktivt tilbud til bedrifeter også, og salgstallene til bedriftsmarkedet er ikke med i denne oversikten, sier Nydal.

Bestill sesongkort til Hovedtribunen og Vålerenga Premium her

Familiene vil også ha sesongkort

Familiene har vært et tydelig satsingsområde, og så langt har 217 løst sesongkort på feltet Familie.

- Det har ikke overraskende hatt en effekt med Eliteseriens billigste sesongkort for barn. Det hjelper selvfølgelig også på at vi har vært rause med aldersgrensen. Hos oss er man barn til man fyller 18 år – og det betyr at det er mange som har hatt lyst til å sikre seg sesongkort til bare 500 kroner, sier Nydal.

Miniklanen har også begynt å fylle opp sine plasser, og en god del barn har funnet Miniklanen-kortet under juletreet i år!

Bestill sesongkort til Familie og Miniklanen her.

Har markedsført bedre

Vålerenga har brukt mer ressurser på markedsføring av sesongkort enn de siste årene.

Skjermdump av en annonse hos vg.no
Skjermdump av en annonse hos vg.no

Dette har vært viktig og riktig. Kombinert med tett dialog med supporterne har det vært nøkkelen til gode salgstall, og sørget for at man er i ferd med å ta ut potensialet som ligger der med ny stadion og Ronny Deila på plass som hovedtrener.

- Vi har i tillegg til å pøse på med informasjon på hjemmesiden og www.vifsesongkort.no arrangert flere informasjons- og medlemsmøter og hatt tett dialog med Klanen, Aldermannsligaen og andre supportere. Dette har vært mulig fordi vi nå har dedikerte ressurser til dette i administrasjonen, forklarer Nydal.

Markedsføringen av sesongkort er laget i samarbeid med vårt reklame- og digitalbyrå NXT/A2N.

- Samspillet med NXT/A2N har vært veldig godt, og vi har prioritert markedsføring på digitale flater. Mange har nok fått med seg våre annonser på vg.no, aftenposten.no, nettavisen.no, hegnar.no og andre steder, sier Nydal.

Han avslutter med en siste liten bønn:

- Det er ekstremt god hjelp for oss når folk liker og deler vår sesongkortmarkedsføring på Facebook. Det betyr at den når ut til langt flere, og selv om vi har solgt mange sesongkort har vi plass til mange fler!

Sesongkort kjøper du i Sjappa på Fyrstikktorget og på www.vifsesongkort.no

Annonse fra Obos-ligaen: