Coop forlenger avtalen med fotballfamilien

Dame- herre- og breddelagene skal alle spille med Coop-logoen på drakta.

Annonse:

Samarbeidet mellom Vålerenga og Coop strekker seg mange år tilbake i tid. Fra og først gjelde breddefotballen, til senere å omfavne hele fotballfamilien og Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn. 

Coop-logoen har hatt en sentral plass på fronten av drakta i flere år, og der skal den også være når gutta gjør comeback i Eliteserien. 

- 2024-sesongen var krevende med tanke på at flere av våre største partnere hadde kontraktsfestede reduksjoner i avtalene ved nedrykk. Coop var en av få som ikke reduserte, og de har vist en enorm lojalitet gjennom mange år, sier kommersiell leder Andreas Aalbu og legger til:  

- Vi er både takknemlige og stolte over å ha med Coop videre, og gleder oss til comebacket i Eliteserien med logoen deres på drakta. 

Coop Øst, som er det lokale samvirkelaget som eier Coop-butikkene i Oslo-området og derfor har avtalen med Vålerenga, har revidert sin sponsorstrategi for det inneværende året, og avslutter flere store samarbeid.

Det var ikke tema da Vålerenga skulle reforhandle sin avtale, og mye av dette skyldes helheten som ligger i å være en del av klubben. 

- Først og fremst har samarbeidet med Vålerenga vært svært velfungerende i lang tid, og i lys av endringene vi gjør internt i Coop, så var det opplagt at vi skulle forlenge avtalen med hele fotballfamilien, sier markedssjef i Coop Øst, Alexander Gustavsen og utdyper:

- Den kommersielle verdien i et samarbeid er naturligvis viktig, men man kommer alltid tilbake til det emosjonelle og følelsesmessige knytta til et sponsorat. Der skiller Vålerenga seg ut med sitt enorme samfunnsengasjement, og alle de gode prosjektene klubben har. Målet for Coop det kommende året er å være enda tydeligere inne og støtte de gode tiltakene som handler om mennesker som trenger det. 

Dette gleder daglig leder i Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn, Jannicke Aas stort.

- Vi er veldig takknemlige for at Coop er med på laget i året som kommer også. At de ønsker å ta et enda større eierskap til vårt arbeid med sosial bærekraft er inspirerende, og jeg er overbevist om at vi sammen kommer til å utgjøre en forskjell i mange menneskers liv, sier Aas. 

Foto fra venstre, daglig leder i Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn, Jannicke Aas, Kommersiell leder, Andreas Aalbu, Alexander Gustavsen i Coop og markedssjef i Vålerenga Fotball, Rune Hansen. 

Annonse fra Eliteserien: